Αρωματικά φυτά και βότανα: στόχοι

httpproximace1.wordpress (14)

Υποθέματα: Ποια είναι τα αρωματικά φυτά, πού τα βρίσκουμε, πώς τα καλλιεργούμε, πώς τα χρησιμοποιούμε, από τι κινδυνεύουν;

Στόχοι:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τα βασικότερα αρωματικά φυτά του τόπου μας και να αποκτήσουν γνώσεις για την καλλιέργεια και τη χρήση τους.
  • Να εκτιμήσουν τη σημασία των αρωματικών φυτών στην υγεία και στην ποιότητα ζωής και να τα συμπεριλάβουν στη διατροφή τους.
  • Να πειραματιστούν με την παρασκευή αρωματισμένων με βότανα προϊόντων. (σαπούνι, κηραλοιφή, αρωματικό αλάτι, ζάχαρη, ελαιόλαδο, συντήρηση δυόσμου)
  • Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να εξασκηθούν στον προφορικό και τον γραπτό τους λόγο.
  • Να εκφραστούν μέσα από δημιουργικές δραστηρίοτητες και να ψυχαγωγηθούν. (χορό, ζωγραφική, τραγούδι…)
  • Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας, να μάθουν να εργάζονται υπεύθυνα και συλλογικά και να καλλιεργήσουν την κοινωνικότητα μέσα από την ομαδοποίηση και την κατανομή εργασιών.
  • Να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση, να μάθουν πως η προστασία του περιβάλλοντος δεν αφορά μόνο τους ειδικούς και τους επιστήμονες, αλλά όλους μας.
  • Να συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους από τα διάφορα χημικά τα οποία έχουν γίνει μέρος της καθημερινής μας ζωής και να ευαισθητοποιηθούν στη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υποκατάστατων των χημικών.

Μεθοδολογία υλοποίησης – Συνεργασίες με άλλους φορείς

Για τη γνωριμία με τη χλωρίδα της πατρίδας μας και τις απειλές που δέχεται από την επέμβαση των ανθρώπων χρησιμοποιήσαμε τη βιωματική και την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, μέσα από τις τεχνικές του κύκλου συζήτησης, του παιχνιδιού και της εικαστικής έκφρασης.

Θα συνεργαστούμε με τον υπεύθυνο Σχολικών Δραστηριοτήτων, με καλλιεργητή ή έμπορο αρωματικών φυτών, με τους γονείς των παιδιών, με τους μαθητές, τη γυμνάστρια και τις δασκάλες των άλλων τμημάτων της Β΄ τάξης.

Πεδία σύνδεσης με τα προγράμματα σπουδών των αντιστοίχων γνωστικών αντικειμένων

Η εργασία με τα αρωματικά φυτά συνδέεται με τα προγράμματα σπουδών όλων των γνωστικών αντικειμένων. Καλλιεργεί τον προφορικό και γραπτό λόγο, συνδέει το παιδί με το περιβάλλον και του δίνει τη δυνατότητα για δημιουργία και έκφραση.

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος (διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

  • Θα δημιουργήσουμε ομάδες, για τη συλλογή πληροφοριών από το οικογενειακό περιβάλλον, από ειδικούς, τη βιβλιογραφία και το διαδίκτυο.
  • Θα επισκεφτούμε το βοτανικό κήπο και αφού γνωρίσουμε τα είδη των φυτών θα φυτέψουμε σε γλάστρες ή στον κήπο του σχολείου, αν μας παραχωρηθεί, αρωματικά φυτά και βότανα παρακολουθώντας την ανάπτυξη τους για να δούμε στην πράξη και μέσα από τη δική μας δουλειά όλες τις καλλιεργητικές φροντίδες που χρειάζονται τα αρωματικά φυτά του τόπου μας.
  • Θα συγκεντρώσουμε αρωματικά φυτά και βότανα από διάφορα μέρη της Ελλάδας και θα τα χρησιμοποιήσουμε για την παρασκευή αφεψημάτων, εικαστικών δημιουργιών, συνταγών κλπ.
  • Θα ασχοληθούμε με τη συλλογή ποιημάτων, παροιμιών, αινιγμάτων, εκφράσεων, εικόνων που αναφέρονται στα αρωματικά φυτά και με την εκμάθηση χορών.

    Μέρος του υλικού για την υλοποίηση του προγράμματος από το ΚΠΕ Μακρινίτσας

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s